Ц
Ц
Ц
A
A
A+

Застережень до законопроєкту №12374-д все більше: Комітет ВРУ з питань бюджету надав позицію

28-04-2025

Національне агентство з розшуку та менеджменту активів (АРМА) інформує про важливі бюджетні зауваження щодо законопроєкту №12374-д.

Офіційним листом Комітетом ВРУ з питань бюджету,  зазначено, що законопроект було зареєстровано 10 лютого поточного року, а 12 лютого його вже було прийнято у першому читанні, відтак, з огляду на стислий строк розгляду, висновок Комітету з питань бюджету відповідно до вимог статей 27 і 109 Бюджетного кодексу України та статті 93 Регламенту Верховної Ради України, до нього не надавався.

Комітет ВРУ з питань бюджету також звернув увагу на суттєві зауваження Міністерства фінансів України щодо вказаної законодавчої ініціативи загалом, і зокрема в частині, що стосуються положень про створення спеціального фонду для посилення фінансового та матеріально-технічного забезпечення АРМА, так  про неузгодженість такої пропозиції із Бюджетним кодексом України та зобов’язанням України перед МВФ уникати будь-яких змін до цього Кодексу, які призведуть до додаткового визначення цільового призначення надходжень, зокрема шляхом створення нових спеціальних фондів та/або передачі наявних доходів загального фонду до новостворених спеціальних фондів.

Раніше  у свої позиції Міністерство фінансів України зазначало, що реалізація положень  законопроєкту №12374-д зменшить надходження до загального фонду державного бюджету з одночасним збільшенням доходів спеціального фонду державного бюджету, що призведе до розбалансування бюджету, а також зумовить порушення  пункту 32 Меморандуму з МВФ від 11.12.2024, а сам проект акта потребує доопрацювання та надання фінансово-економічних обґрунтувань.

АРМА вже продемонструвало наповнення бюджету, особливо під час війни. Як можна вносити законопроект на голосування до другого читання з нормами про створення спецфонду при негативному висновку Мінфіну та без опрацювання Бюджетним комітетом — питання залишається відкритим. 

Національне агентство дійсно потребує коштів як на зберігання арештованих активів так і виконання інших функцій, але точно з відповідними розрахунками та в єдності з зацікавленими державними органами та парламентом. Аби схвалений закон не порушував зобовʼязання України  перед МВФ та Євросоюзом та був дієвим, а не декларативним.

Позиція АРМА залишається незмінною — необхідно повернутися до розгляду урядового законопроєку №12374, який отримав позитивні висновки від зацікавлених ЦОВВ.

АРМА і надалі відстоюватиме прийняття законодавчих змін, які ефективно сприятимуть виконанню Нацагентством своїх функцій у відповідності до міжнародних стандартів та зобов'язань України.