Ц
Ц
Ц
A
A
A+

Реєстр арештованих активів: поточний стан і план дій щодо функціонування

Як відомо, у грудні 2019 року АРМА запровадило у дослідну експлуатацію  Єдиний державний реєстр активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Сьогодні до Реєстру внесено інформацію про понад 2 тисячі активів, переданих в управління Агентству. Переглянути відповідні дані можна за посиланням: http://test.arma.gov.ua/.

Під час дослідної експлуатації програмне забезпечення Реєстру перевіряється на можливість надійної та безперебійної роботи у штатному режимі.

Водночас для введення системи у промислову експлуатацію АРМА виконує ряд організаційних і технічних завдань. Зокрема, мова йде про налагодження інформаційної взаємодії з іншими органами державної влади – розпорядниками реєстрів, інформація з яких надходитиме до Реєстру арештованих активів.

Так, раніше підписаний спільний наказ АРМА та Державної судової адміністрації, який регламентує порядок надходження інформації з Єдиного реєстру судових рішень до Реєстру арештованих активів, наразі потребує оновлення у зв'язку зі зміною комплектів обладнання та оновленням програмного забезпечення Реєстру судових рішень. Слід зазначити, що такі зміни забезпечать безкоштовну автоматизовану передачу всієї необхідної інформації про судові рішення до АРМА.

Станом на сьогодні триває і підготовка нормативного регулювання інформаційного обміну з Офісом Генерального прокурора, пов'язана з інтеграцією Реєстру АРМА та Єдиного реєстру досудових розслідувань. У перспективі – підписання спільного наказу з ОГП про затвердження порядку і протоколу інформаційного обміну.

Натомість подібний спільний наказ вже підписано з Міністерством юстиції, і нині фахівці АРМА та ДП «Національні інформаційні системи» готують протокол щодо конкретних алгоритмів взаємодії між Реєстром арештованих активів та Автоматизованою системою виконавчого провадження.

Головним кроком на шляху легалізації статусу Реєстру є затвердження Положення про ЄДРА. На даний момент відповідний документ розроблений і оприлюднений на офіційному вебсайті АРМА для громадського обговорення. Водночас текст Положення сьогодні перебуває в процесі узгодження з дванадцятьма органами державної влади – від правоохоронних структур до фінансових, правових установ та інституцій, пов'язаних з інформаційним захистом і цифровою трансформацією. З усіма зацікавленими сторонами АРМА щоденно контактує для  імплементації пропозицій та зауважень.

Реєстр неможливо ввести у повноцінну експлуатацію без застосування комплексної системи захисту інформації (КСЗІ). В найближчих планах АРМА – впровадження КСЗІ, що передбачає організацію захисту інформації від несанкціонованого доступу, організацію антивірусного захисту інформації, розробку програми і методики попередніх випробувань та, власне, їх проведення. Наступним етапом є випробування системи загалом, після чого має бути проведена державна експертиза КСЗІ з отриманням «Атестату відповідності». Останній документ серед іншого визначає можливість введення КСЗІ в експлуатацію, що відкриває шлях до остаточного запуску Реєстру. 

Нарешті, паралельно з усіма вищенаведеними діями співробітники АРМА вноситимуть до Реєстру інформацію щодо вартості активів, їх фотографічних зображень, статусів управління тощо.

АРМА закликає всіх відповідальних суб’єктів у межах своїх повноважень сприяти оперативній реалізації кожного із зазначених етапів для того, щоб в Україні якомога швидше повноцінно запрацювала одна з найскладніших інформаційних баз даних – Реєстр арештованих активів.