Ц
Ц
Ц
A
A
A+

Віталій Сигидин виступив на засіданні антикорупційного комітету Верховної Ради з аналізом положень законопроєктів про АРМА

Сьогодні на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики відбулося обговорення двох законопроєктів (5141 та 5141-1), які передбачають внесення змін до законодавства про АРМА.

На засіданні виступив т.в.о. Голови АРМА Віталій Сигидин, який дав оцінку ключовим положенням обох документів крізь призму досвіду та практичних аспектів роботи Агентства.

Керівник відомства зазначив, що АРМА може бути ефективним помічником абсолютно для всіх правоохоронних органів, і не лише в контексті збереження активів, що є основною функцією АРМА, а й в напрямку збільшення доходів бюджету держави. За його словами, відповідні механізми вже імплементовані в закордонних юрисдикціях і досить ефективно працюють.

Коментуючи ініціативу щодо обмеження повноважень АРМА в частині реалізації активів до остаточного вироку суду (законопроєкт 5141), Віталій Сигидин повідомив народних депутатів, що за весь час роботи органу до АРМА надійшов лише один вирок суду, а тому подібні нововведення на практиці призведуть до повного блокування роботи з реалізації арештованого майна, яке не тільки швидко псується, а й швидко втрачає свою вартість або яким неможливо управляти в інший спосіб. До того ж механізм реалізації ефективно працює в подібних АРМА інституціях зарубіжних країн.

Стосовно функції збереження активів в інший спосіб (страхування, охорона, переміщення), яка передбачена в законопроєкті 5141, очільник АРМА наголосив, що Агентство вже тривалий час відстоює подібну ініціативу. Отримання таких повноважень дозволить зберігати, наприклад, земельні ділянки, недобудовані об’єкти нерухомості, твори мистецтва тощо. Проте без комплексного втілення механізмів реалізації таких повноважень в законі та підзаконних актах вказана новація не працюватиме на практиці, а її запровадження призведе до збільшення бюджетних асигнувань.

Керівник АРМА також зауважив, що запропоноване законопроєктом 5141 збільшення порогу вартості активів, які можуть передаватися в АРМА, сприятиме тому, що ряд арештованих активів залишаться на зберіганні у правоохоронних органів, які не мають інструментів для їх збереження, що призведе до руйнування та знецінення такого майна.

Загалом представник Агентства висловив підтримку альтернативному законопроєкту (5141-1), який усуває більшість окреслених недоліків основного законопроєкту, в тому числі передбачає запровадження механізму планування арешту в частині передачі активів в управління АРМА.

Однак, у підсумку, члени Комітету рекомендували до першого читання проєкт закону №5141, який загалом суттєво обмежує функції АРМА та ставить під сумнів можливість збереження низки активів, якими неможливо управляти інакше, аніж шляхом реалізації на торгах. Водночас АРМА сподівається на доопрацювання рекомендованого Комітетом документу з урахуванням практичної діяльності у сфері управління активами та передового міжнародного досвіду для посилення інституційної спроможності Агентства.