Агентство з розшуку та менеджменту активів (АРМА) оголошено конкурс на відбір управителя торговельно-розважального центру Gulliver, який рішенням суду було передано в управління Національного агентства.
За результатами нещодавно проведеної незалежної оцінки вартість об'єкта становить 7,6 млрд гривень. АРМА підготувало всю необхідну тендерну документацію для проведення прозорого конкурсу з відбору управителя.
Конкурс проводиться через систему публічних закупівель Prozorro. Всі зацікавлені учасники, які відповідають кваліфікаційним критеріям, можуть подати свої пропозиції щодо управління одним із найбільших торговельно-розважальних центрів столиці за посиланням.
Національне агентство максимально суворо підійшло до відбору управителя цим резонансним активом. Частина 2 ст 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що замовник може встановити одну або декілька з чотирьох критеріїв до майбутнього управителя. АРМА встановило максимально можливі 4 критерії.
Детальніше щодо всіх критеріїв можна ознайомитись тут.
Зокрема, основними є:
- Учасник повинен мати відповідний майновий стан сукупною вартістю не менше 100 млн грн. Це передбачена гарантія для забезпечення можливості стягнення з управителя сум в разі нанесеної шкоди та інших штрафів або порушення договірних зобов'язань.
- Учасник повинен мати сталий та вдосконалений колектив фахівців, які повинні мати відповідні галузі вищої освіти та належний професійний досвід виконання своїх обовʼязків за отриманим фахом освіти. Підтвердження наведеної інформації управителем здійснюється в першу чергу з надання документів офіційної звітності та з реєстрів прав власності.
- Учасник повинен надати підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів та заняття визначеними певними видами господарської діяльності (КВЕД: 68.20, 82.30, 93.29) за період не менше 3 останніх років.
- Учасник повинен підтвердити свою фінансову спроможність офіційними даними внесеними до контролюючих органів.
Важливо про мінімальний щомісячний гарантійний платіж. Звертаємо увагу, проект договору з майбутнім Управителем розміщено на Prozorro, який містить обовʼязкову норму (пункт 5.9) - мінімальний щомісячний розмір гарантійного платежу становить 17 387 779, 06 грн.
Це мінімальна сума, яку має сплачувати Управитель протягом звітного одного місяця управління. Конкурс з відбору стартує починаючи з 70 % доходів, що має сплачуватися до державного бюджету з доходів отриманих від управління майном. Переможцем конкурсу буде визнаного того, хто запропонує найбільший % сплати до держбюджету стартуючи з 70%..
Для порівняння: в 2018 році ТРЦ Гулівер вже було арештовано та передано в управління Нацагентству. Компанія-управитель на той час ТОВ “Три О” почала управляти ТРЦ Гуллівер з 26 квітня 2018 року. Протягом цього часу вона здійснювала платежі, які змінювались щороку:
- 2018 рік: сума склала 2 мільйони грн (500 тис. грн на місяць)
- 2019 рік: зросла до 5,5 мільйонів грн.(середня - 500 тис. грн на місяць)
- 2020 рік: 350 тисяч грн (середня - 29 тис. грн в місяць)
- 2021 рік: 100 тисяч грн за березень, 200 тисяч грн за квітень, 61 тисяча грн за липень.
Отже, за чотири роки держбюджет отримав 8,2 млн грн від управління цим активом.
При цьому, мінімальний щомісячний платіж з 29 тис грн (в 2020 році) або середньо виведена за чотири роки 170 тис грн в місяць - піднято до 17,4 млн грн. в місяць! Це в сто разів більше за місяць від середньої за всі чотири роки.
Нагадуємо: іноземний бізнес також може брати участь у відборі управителя активу. Раніше АРМА врегулювало питання з Мінекономіки для іноземних інвесторів.
Довідково про розрахунок мінімального щомісячного гарантійного платежу:
При проведенні розрахунку гарантійного платежу по активах – об’єктах нерухомості, застосовується методика розрахунку згідно пункту 19.13 Рішення Київської міської ради від 14.12.2023 № 7531/7572 «Про бюджет міста Києва на 2024 рік», яким встановлено мінімальну вартість місячної оренди 1 кв. м і застосовується найвищий коефіцієнт- 3.