Організатором заходу стала Асоціація адвокатів України. Тематика заходу була присвячена обговоренню проблематики у 2024 році ключових змін і перспектив у кримінальному праві та процесі. Крім цього, учасники форуму вивчали особливості кримінальної практики в умовах воєнного стану.
Захід відбувся за участі судді Великої Палати Верховного Суду, суддів Касаційного кримінального суду, представників Офісу Генерального прокурора та адвокатської спільноти України.
Участь від Нацагентства брали начальник першого відділу Управління виявлення та розшуку у справах про визнання необґрунтованими активів, методологічного забезпечення та правозастосування Станіслав Костюченко та в.о. начальника Управління виявлення, розшуку та повернення активів в іноземних юрисдикціях Віталій Дерев’янкін.
Під час своїх виступів вони акцентували на тому, що основною мотивацією роботи Агентства були і залишаються транспарентність, прозорість конкурсних процедур та посилення співпраці з правоохоронними органами перед арештом майна.
За словами Станіслава Костюченко, чинне законодавство не визначає необхідність завчасного планування передачі активу до АРМА.
“Водночас, зауважу на тому, що у нашому спеціальному Законі зазначається лише про надання слідчому, прокурору, слідчому судді, суду письмових роз’яснень щодо можливості забезпечення Національним агентством ефективного управління активом та збереження (за можливості - збільшення) його економічної вартості”, - зазначив він.
Міжнародні ж рекомендації приділяють більше уваги завчасному плануванню арешту активів, адже це сприяє ефективному управлінню ними. Саме на цьому питанні акцентував свою увагу Transparency International у своїх публікаціях.
Тож, що зробило АРМА за цим напрямком:
- Нацагентство спільно з СБУ розробило методичні рекомендації щодо взаємодії працівників АРМА та СБУ, якими врегульовано питання опрацювання в роботі порядку дій перед арештом та внесенням клопотання до суду, уникнення колізій та забезпечення рішень суду належно і комплексно. Такий документ став прикладом у напрацюванні порядку роботи відомств перед арештом також і для ДБР, БЕБ, Національної поліції України та Кіберполіції.
- Ініційовано зміни до ст. 100 та ст. 171 КПК України, що дозволить правоохоронним органам застосовувати інститут планування перед арештом з метою належної взаємодії з АРМА для уникнення випадків неповного арешту та обрання найефективнішого способу управління арештованим активом
Більш детально про подію можна дізнатися тут: https://www.uaa.org.ua/novyny/novyny-aau/21-chervnya-vidbuvsya-14-th-kyiv-criminal-law-forum-asotsiatsiyi-advokativ-ukrayiny/