Ц
Ц
Ц
A
A
A+

Коментар АРМА щодо результатів аудиту Рахункової палати

14-04-2020

Сьогодні АРМА здійснює безпрецедентні кроки з реформування засад функціонування та реорганізації внутрішніх правил і процедур. Для виявлення проблем та усунення перешкод у своїй роботі Агентство зацікавлене в об’єктивному і незалежному аналізі своєї діяльності. АРМА відкрите до зауважень і пропозицій як від представників громадськості, так і від уповноважених органів державної влади, зокрема Рахункової палати України. Виявлені експертами Палати недоліки в забезпеченні належного управління арештованими активами неодмінно стануть дороговказами для подальших структурних змін у роботі АРМА, значна частина яких вже розпочата.

Водночас треба зауважити, що проаналізований Рахунковою палатою період діяльності АРМА – 2017-перші 9 місяців 2019-го року – це час, коли політику управління активами формували та реалізували відповідальні посадові особи, які наразі більше не працюють в Агентстві. Протягом останнього часу в АРМА відбулося суттєве кадрове перезавантаження – оновлено керівництво органу, змінено очільників ключових структурних підрозділів.

Починаючи з кінця минулого року, Агентство вживає всіх необхідних зусиль як для подолання наслідків допущених у минулому помилок, так і для ефективної роботи у найближчому майбутньому.

  • Для забезпечення систематизованого обліку арештованих активів запроваджено в дослідну експлуатацію Єдиний державний реєстр активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні. Нині до Реєстру внесено інформацію про всі передані АРМА активи. Триває активна робота по інтеграції системи з базами даних інших реєстрів та введенню Реєстру у промислову експлуатацію.
  • З метою подолання невизначеності алгоритму дій і контрольних заходів у процесі управління активами АРМА розроблено і затверджено Стратегічний план діяльності на 2020-2022 роки, який враховує суперечливі аспекти реалізації функцій АРМА на практиці.
  • Створено новий тендерний комітет для конкурсного відбору управителів арештованими активами.
  • Ведеться робота щодо усунення нормативних і функціональних прогалин при управлінні корпоративними правами.
  • Напрацьовано зміни до нормативно-правових актів щодо перерахування до держбюджету відсотків, нарахованих на розміщені на депозитних рахунках арештовані кошти і кошти, отримані від реалізації арештованого майна. Відповідні законодавчі ініціативи будуть презентовані вже найближчим часом. В перспективі це відкриває шлях до переходу АРМА на модель самоокупності.
  • Агентством підтримуються зусилля Рахункової палати, НАЗК та інших уповноважених суб’єктів стосовно налагодження дієвого механізму контролю за ефективною роботою АРМА шляхом проведення зовнішньої оцінки діяльності.

Необхідно також зазначити, що вказана у повідомленні Рахункової палати інформація про те, що результати аудиторської перевірки АРМА за 2018 рік, яку здійснила компанія ПрАТ «Де Візу», не оприлюднені, не відповідає дійсності. Згадана інформація оприлюднена на офіційному вебсайті АРМА за посиланням: https://arma.gov.ua/files/general/2020/01/28/20200128091657-30.pdf

Більш докладна інформація щодо рекомендацій Рахункової палати з’явиться після оприлюднення повного тексту звіту на офіційному вебсайті контролюючого органу.