Національне агентство з розшуку і менеджменту активів звернулось до Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності з метою визначення можливості практичного застосування законопроекту № 12374-д органами прокуратури у запропоновані строки, необхідності внесення змін до чинних кодексів і законів України та ухвалені не декларативного закону, а такого що буде працювати. Ціль агентства полягає в забезпеченні дієвої взаємодії з правоохоронними органами, що неможливо без внесення змін до КПК України та подальшого ефективного управління арештованими активами з наповненням державного бюджету.
При цьому, Спеціалізована антикорупційна прокуратура та Офіс Генерального прокурора України повідомили Національне агентство, що порядок передачі арештованих активів, який запропоновано у законопроекті не відповідає нормам чинного законодавства, Конституції України, Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК), Закону України «Про прокуратуру», та потребує внесення відповідних змін до кримінального процесуального законодавства.
На думку органів прокуратури, запропоновані законопроектом № 12374-д обов’язки не відповідають функціональному призначенню прокурора та його процесуальній ролі, оскільки передбачають виконання технічних функцій, пов’язаних із передачею, обліком, перевіркою активів, що виходить за межі його компетенції.
Національне агентство надало до Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності узгоджені пропозиції та зауваження до законопроекту № 12374-д, що належать до предмету відання Комітету та які було доведено до відома народних депутатів України – членів Комітету з питань правоохоронної діяльності для врахування у своїй законотворчій діяльності.
Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності повідомив, що законопроект 12374-д на своєму засіданні не розглядав.
При цьому, Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності привітав ініціативу АРМА щодо доцільної подальшої співпраці задля вдосконалення кримінального процесуального законодавства та розроблення чітких правових засад організації і діяльності прокуратури України. У своєму листі висловив сподівання, що поглиблення подальшої співпраці у формуванні необхідної законодавчої бази та реалізації державної політики у сфері посилення інституційної спроможності АРМА буде конструктивним.
Отже, без змін до КПК законопроект 12374-д залишиться декларативним. Тому, виключно у консолідованій співпраці АРМА, ОГП, САП, Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності можуть бути напрацьовані зміни до кримінального процесуального законодавства для забезпечення якісного і дієвого впровадження змін до закону про АРМА.
Виключно з погодженими нормами кримінально процесуального законодавства та їх впровадженням правоохоронними органами, можливо забезпечити дієві зміни та посилення діяльності АРМА.