Ц
Ц
Ц
A
A
A+

Конкурс із формування Громадської ради при АРМА був відкритим та прозорим

21-01-2020

20 січня о 21.00 завершилося голосування за новий склад Громадської ради при АРМА. Тож настав час підсумувати етап конкурсного відбору з наголосом на тих аспектах, які стали предметом активних дискусій та різночитань.

Склад першої Громадської ради при АРМА було затверджено 13 жовтня 2017 року. Згідно з Положенням про Громраду строк повноважень останньої становить 2 роки, тому 15 жовтня минулого року Агентство оголосило конкурс на формування персонального складу нової Громадської ради при АРМА. Однак у встановлені строки із 29 кандидатів лише 7 подали належний пакет документів до Конкурсної комісії і, таким чином, могли бути допущені до подальшої участі у відборі. Як відомо, кількісний склад Громради – 9 осіб, тож, з огляду на необхідність усунення кандидатами недоліків у поданих документах, 29 листопада строк висування кандидатів до Громадської ради та подання ними документів було пролонговано – до 10 січня 2020 року. Для порівняння, дедлайн прийому документів у 2017-му році переносився тричі, відтак твердження про безпідставне затягування поточного конкурсу не відповідає фактичному стану справ.

Загалом Конкурсна комісія розглянула документи від громадських організацій щодо 31 кандидата і, за підсумками проведеного аналізу, прийняла рішення про недопущення 16 осіб до участі у рейтинговому інтернет-голосуванні громадян. Причина – порушення кандидатами вимог норм Закону про АРМА, Положення про Громадську раду і Порядку організації та проведення конкурсу. Часом кандидати не дотримувались суто формальних вимог, наприклад, не вказували або зазначали невірно адресата прийому документів. В багатьох випадках не було підтверджено правомочність зборів громадської організації, на яких приймалося рішення про висування кандидата до Громради. Діяльність окремих ГО складала менше 2-х років, що також не відповідає встановленим критеріям, тоді як частина претендентів не змогла підтвердити поширення інформації про щонайменше один приклад діяльності своєї громадської організації, який було доведено до суспільства. Чимало кандидатів проігнорували вимогу, згідно з якою «статутна діяльність громадського об’єднання має бути пов’язана із запобіганням та протидією корупції, охороною прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та громадської безпеки, конституційного устрою України від злочинних посягань». Натомість кандидати подавали документи від організацій, котрі спеціалізуються на приведенні до європейських стандартів міського транспорту, створенні альтернативних освітніх осередків тощо. Крім того, в окремих випадках Комісія виявляла кричущі факти невідповідності кандидатів існуючим вимогам, до прикладу, фігурування у кримінальних справах.  В кожному випадку висновок про недопущення кандидатів до подальшого конкурсного відбору грунтувався виключно на фактах невідповідності чинним нормативно-правовим актам.

Таким чином, обгрунтовано заявляємо, що в ході формування нової Громради Агентство діяло у відповідності до законодавства, на засадах відкритості і прозорості.