14 липня 2017 року ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва у кримінальній справі № 757/40448/17-к (далі – Ухвала про накладення арешту) було накладено арешт на 31, 32 та 33 поверхи торговельно-офісного комплексу «GULLIVER», за адресою: м. Київ, площа Спортивна, 1а (далі – Активи).
Ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 28 вересня 2017 року у кримінальній справі №757/53395/17-к (далі – Ухвала про передання активів в управління) Активи передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – Національне агентство) для здійснення заходів з управління.
02 жовтня 2017 року Ухвала була передана Національному агентству Головною військовою прокуратурою.
06 жовтня 2017 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно здійснено реєстрацію за Національним агентством права управління Активами, окремо на приміщення на 31, 32 та 33 поверхах.
До 20 жовтня 2017 року Національним агентством вживались заходи, пов’язані з забезпеченням можливості здійснення заходів з управління активами у порядку, визначеному Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі – Закон).
Зокрема, з метою створення організаційно-правових передумов ефективного виконання функції управління у межах та у спосіб, визначених Законом, наприкінці жовтня цього року Національним агентством визначено перші 10 компаній, які можуть здійснювати управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
13 листопада 2017 року на 31 поверсі торговельно-офісного комплексу «GULLIVER», за адресою: м. Київ, площа Спортивна, 1а відбулась перша зустріч представників Національного агентства та Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІСОН ГРУП», ідентифікаційний код 37545528 (далі – Товариство), яке згідно з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно є власником Активів.
В ході цієї зустрічі представникам Товариства було вручено відповідне звернення Національного агентства до Товариства, копії витягів про реєстрацію прав управління Активами за Національним агентством, а також звернення до орендарів приміщень в Активах, обговорювались питання виконання Ухвали про передання активів в управління та було обумовлено, що 16 листопада 2017 року представники Національного агентства разом із представниками прокуратури та оцінювачем прибудуть до Активів для здійснення їх огляду. Жодних заперечень зі сторони Товариства одержано не було.
Варто зазначити, що відповідно до положень статей 1, 9, 10, 19, 21 Закону та статті 100 Кримінального процесуального кодексу, вказані вище Ухвала про накладення арешту та Ухвала про передання активів в управління є достатніми правовими підставами для здійснення Національним агентством заходів з управління Активами, в тому числі, для відвідування Активів з метою їх огляду в будь-який час, тим більше, зважаючи на попереднє попередження про це власника і орендарів Активів (шляхом вручення відповідного звернення до орендарів через власника Активів).
Станом на 16 листопада 2017 року вказані судові рішення щодо Активів були і лишаються чинними. Жодних інших судових рішень, які б забороняли Національному агентству здійснення заходів з управління Активами не існувало і не існує. Таким чином, зазначені Ухвали є обов’язковими до виконання, в тому числі, для Товариства, відповідно до статті 129-1 Конституції України.
16 листопада 2016 року уповноважені представники Національного агентства, Головної військової прокуратури, а також суб’єкт оціночної діяльності прибули, як і було заздалегідь обумовлено на вказаній вище зустрічі 13 листопада 2017 року, для здійснення заходів з управління Активами, пов’язаних з виконанням Ухвали, в першу чергу, з метою огляду приміщень в Активах та визначення їх стану.
Проте, з невідомих причин позиція Товариства станом на 16 листопада 2017 року змінилася на контрпродуктивну і полягала у вчиненні уповноваженим особам Національного агентства та Головної військової прокуратури численних організаційних перешкод у доступі до приміщень Активів, неповідомленні орендарів Активів про прибуття вказаних осіб і подальшому поширенні відомостей неправдивого характеру щодо відсутності у Національного агентства повноважень на управління Активами.
Разом з тим, Національне агентство припускає, що така позиція Товариства зумовлена відносною новизною інституту управління арештованим майном за законодавством України та помилковим сприйняттям його деякими консультантами у галузі права, а також переконане в можливості побудови конструктивного діалогу з Товариством щодо управління Активами в майбутньому.
Натомість, діяльність Національного агентства з управління Активами була і лишатиметься виключно в межах правового поля.
Відповідно до частини першої статті 21 Закону, управління нерухомим майном здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
17 листопада 2017 року Національним агентством за результатами конкурсного відбору було укладено договір управління Активами з компанією, яка є однією з абсолютних лідерів на українському ринку послуг у сфері комерційної нерухомості, у тому числі її офісного сегменту, та афільована з однією з найбільшою у світі міжнародною консалтинговою компанією у сфері комерційної нерухомості.
В цей же день в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно здійснено реєстрацію прав, залученої Національним агентством компанії на управління активами, а саме, офісними приміщеннями на 31, 32 та 33 поверхах.
Відповідно, з 17 листопада 2017 року компанія, з якою Національне агентство уклало договір управління активами, володіє всіма правами управителя Активами, визначеними Законом та Цивільним кодексом України.
Національне агентство сподівається на побудову конструктивних відносин Товариства та фактичних користувачів Активів з їх управителем у найближчому майбутньому.