Спроможність правоохоронних і судових органів виявляти доходи, отримані злочинним шляхом, використовуючи сучасне ефективне національне законодавство та міжвідомчу політику, зараз є як ніколи важливою.
Рівень зусиль, які уряди повинні докласти для подолання цього виклику, є значним. Життєво важливою частиною процесу є здатність підтримувати вартість майна, вилученого у підозрюваних, протягом усього судового процесу. Якщо цього не зробити, то зусилля правоохоронних органів і прокуратури, спрямовані на пошук і конфіскацію майна, нажитого злочинцями, будуть значно розмиті. Збереження вартості цього майна, так званий "процес управління активами", має здійснюватися ефективно в інтересах будь-яких потерпілих, або самої держави у випадку злочинів без жертв, або ж власників майна у випадках, коли підозрюваних виправдовують, а майно повертають. Дуже важливо, щоб конфісковане на користь держави майно, отримане злочинним шляхом, зберігало свою вартість, оскільки кошти від продажу цього майна можуть бути використані для підтримки ефективної судової системи та на благо наших громад.
Як практикуючі фахівці у сфері повернення активів, BAMIN добре розуміє, що в минулому уряди не були особливо ефективними в цій частині процесу. У багатьох офісах з управління активами відсутні електронні реєстри управління активами, складські приміщення погано обладнані, закони не містять положень, необхідних для продажу активів на тимчасовому етапі, і, можливо, найважливіше, з нашими експертами з управління активами не консультуються до того, як на активи накладається арешт або виноситься судове рішення про передачу активів в управління державі, що часто призводить до того, що офіси з управління активами управляють активами, які, озираючись назад, не повинні були бути арештовані в першу чергу.
Реалізація стратегій, законів і політик з управління активами вимагає зусиль сумлінних, відданих своїй справі людей, які є фахівцями у своїх знаннях і здатні діяти із застосуванням гнучкого прагматичного підходу. До цих людей, як до експертів у сфері управління активами, повинні прислухатися їхні колеги, які беруть участь в інших етапах процесу, а також суди.
Створення інноваційних експертних мереж - це спосіб максимізувати переваги міжнародних знань та операційної практики. З моменту свого заснування у 2017 році BAMIN набула успіху та репутації ключової мережі фахівців-практиків у сфері управління активами, пропонуючи підтримку юрисдикціям, які прагнуть вивести незаконні статки зі своїх злочинних співтовариств.
Україна є активним членом BAMIN з 2018 року, будучи однією з 22 поточних членів. Члени BAMIN були раді, що Агентство з розшуку та менеджменту активів України прийняло пропозицію приєднатися до виконавчої ради BAMIN у вересні 2023 року. Отже, АРМА працювало з Керівною групою BAMIN протягом останніх шести місяців, обмінюючись передовим досвідом та обговорюючи внутрішні та міжнародні виклики в галузі оперативного управління активами. BAMIN впевнене, що зміцнення відносин між АРМА та іншими державними установами з управління активами призведе до більш успішної міжнародної співпраці.
Зокрема, в нинішніх умовах потреба в сучасних ефективних механізмах управління набула нового виміру. BAMIN, як неформальна мережа, прийняла цей виклик, гарантуючи, що кожного року вона залишається в авангарді діяльності з управління активами, постійно висвітлюючи найкращі практики та розширюючи межі можливостей управління злочинними доходами.
Наприклад, на Щорічній зустрічі BAMIN 2023 року були розглянуті проблеми досягнення успіху в транскордонному управлінні кримінальними активами. Під час інтенсивного 3-денного заходу в Республіці Молдова фахівці-практики BAMIN взяли участь в обговоренні конкретних кейсів, зосереджених на досягненні ефективного транскордонного управління складними об'єктами нерухомості, компаніями та транспортними засобами.
Як представник Секретаріату BAMIN, я сподіваюся на тривалу міцну співпрацю з Україною та її АРМА, що забезпечить управління арештованим та конфіскованим майном таким чином, щоб максимізувати його цінність.